جستجو
گروه محصولات
    Menu Close
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1401"  از "بهمن"

    کاربردهای دیگر ترازکننده بتن (کروم‌بند)
    کاربردهای دیگر ترازکننده بتن (کروم‌بند) مورد دیگر استفاده از این محصول می‌تواند در شمشیری راه‌پله‌ها و پاگردها باشد که در این نقاط نیز رعایت میزان کاور بتن الزامی است که با بهره‌گیری از کروم‌بند می‌توان کاور بتنیِ لازم را ایجاد نمود.
    مقدار مصرف بتن استاندارد طبق آئین‌نامه‌ها در این سیستم
    مقدار مصرف بتن استاندارد طبق آئین‌نامه‌ها در این سیستم برای جلوگیری از بریده شدن کاور بتن استاندارد در سقف به وسیله پروفیل کروم بند تدبیر ذیل اتخاذ گردید: ارتفاع شاخک‌های اسپیسر در زیر پروفیل اصلی بلندتر گردیده تا بدین‌وسیله ارتفاع مجاز کاور بتن از حد استاندارد کمتر نگردد و باعث بریده شدن کاور استاندارد نشود. در واقع با این تغییر میزان کاور بتن را 8 میلیمتر در سطح افزایش داده تا بیشتر ارتفاع پروفیل (12 میلیمتری)، در همین 8 میلیمتر بتن قرارگیرد و باعث بریده شدن کاور استاندارد نگردد.
    معرفی کامل اسپیسر ترازکننده بتُن (کروم‌بند)
    معرفی کامل اسپیسر ترازکننده بتُن (کروم‌بند) با توجه به این که همیشه پس از آماده‌سازی سازه سقف در طبقات در هنگام بتن‌ریزی به دلیل عدم وجود کروم‌بندی مشخص، با مشکل موّاج شدن بتن در سطح مواجهیم و اجراکارها مبنایی برای یکسان نمودن ضخامت بتن در کل سطح ندارند تا بتوانند کاور بتن مناسب سقف را به یک اندازه و ضخامت برسانند، لذا برای حل کامل این مشکل، محصول تراز کننده بتن تولید گردید که برای جلوگیری از مواج شدن بتن و نیز هم سطح شدن بتن استفاده می‌شود و در اصل نوعی کروم‌کشی سریع و آسان در سقف به حساب می‌آید.
    نحوه اجرای سیستم ترازکننده بتن (کروم‌بند)
    نحوه‌ی اجرای بتن‎ریزی با این سیستم برای اجرای بتن‌ریزی نیازی به ماله دستی نیست و تنها یک شمشه آلومینیومی (حداقل 40*80) مورد نیاز می‌باشد که حداقل طول آن دو متر باشد. بدین نحو که پس از ریخته شدن بتن از نازل میکسر در فواصل بین بند‌های کروم، با استفاده از شمشه آلومینیومی و یا شمشه، محدوده اجرا را شمشه‌کشی می‌کنیم.( تمامی اجراکارهای ساختمانی با اصطلاح شمشه‌کشی و کار با آن آشنا هستند).
    اهمیت ضخامت بتن یکنواخت در اجزای بتنی ساختمان
    نقش فاصله دهنده‌ها در افزایش کیفیت اجراییِ ساختمان‌های بتن مسلح و اجزای بتنی سازه‌ها ساختمان‌ها در هر کشوری جزو سرمایه‌های ملی آن کشور به حساب می‌آیند و ارتقاء کیفیت ساخت ساختمان‌ها (به طور عام هر فضا یا حجمی که برای تسهیل در زندگی مردم ایجاد می‌گردد) باعث ارتقاء در سطح کیفی زندگی مردم آن کشور می‌گردد. طول مدت بهره‌برداری از هر ساختمان با طول عمر و کارآیی اجزای سازه‌ای آن ساختمان رابطه مستقیم دارد و تا زمانی که اجزای ساختمان وظیفه خود را به خوبی و به طور مطلوب انجام دهند و پایایی اجزای آن حفظ گردد امکان بهره‌برداری از ساختمان مهیا می‌باشد.
    مسئولیت نظارت بر اجرای وال‌پست و ارائه چک‌لیست نظارتی توسط مهندسین ناظر سازه و معماری
    مسئولیت نظارت بر اجرای وال‌پست و ارائه چک‌لیست نظارتی اجرای صحیح وال‌پست در ساختمان بایستی توسط هر دو ناظر معماری و سازه مورد بررسی قرار گیرد و این دو ناظر به‌صورت هم‌زمان بر اجرای صحیح کار، نظارت داشته باشند. اجرای صحیح وال‌پست نیازمند همفکری ناظر معماری و سازه در مباحث مشترک از جمله ابعاد و فضاهای معماری است. از آنجایی که عملکرد مجموعه وال‌پست، حفظ تعادل دیوار در اثر وارد شدن نیروهای زلزله و باد است، درصورتی‌که نقصی در اجرای آن وجود داشته باشد و در زمان زلزله یا باد، دیوار تخریب شود و به جان و مال افراد آسیب برساند، یکی از مقصرین حادثه، مهندس ناظر مربوطه خواهد بود. مطابق قوانین نظام‌مهندسی، مهندس ناظر بازوی اجرایی نداشته و در ابتدا می‌تواند دیتیل اجرایی وال‌پست مطابق پیوست 6 استاندارد 2800 را به‌صورت کتبی یا شفاهی به مجری، کارفرما و یا شرکت مشاور اعلام کند. در صورت عدم اجرای وال‌پست مطابق دستور کار، بایستی در گزارشی این مورد را به شهرداری اعلام کند و حتی یک رونوشت را نیز به سازمان نظام‌ مهندسی استان ارسال کند.
    ضوابط اجرایی و نکات مهم وال‌پست برای دیوارهای خارجی و داخلی
    ضوابط اجرایی و نکات مهم وال‌پست برای دیوارهای خارجی و داخلی دیوارهای خارجی دیوارهایی هستند که در بین دو ستون یا ستون و دیوار برشی واقع می‌شوند. دیوارهای داخلی نیز دیوارهایی هستند که در داخل ساختمان قرار گرفته و گاهاً با دیوارهای خارجی تقاطع دارند. در قسمت‌های قبل، اندکی باهدف پیوست ششم استاندارد 2800 جهت جداسازی دیوار از قاب، آشنا شدیم. در این قسمت علاوه بر رویکرد جداسازی دیوار از دو سمت قائم، با جداسازی دیوار از زیر تیر هم آشنا خواهیم شد.
    اصول طراحی و اجرای وال‌پست در سازه‌های بتنی و فولادی
    وال‌پست چیست ؟ اصول طراحی و ضوابط اجرای وال‌پست در سازه‌ حتما خرابی‌های ساختمان مسکن مهر زلزله کرمانشاه را به یاد دارید، زلزله‌ی آبان ماه سال 1396 در کرمانشاه، سبب ایجاد فضایی برای تحول در رویکرد مهندسین ایرانی در رابطه با اجزای غیر‌سازه‌ای و رفتار آنها در حین زلزله گردید. یکی از روش‌هایی که برای مهار اجزای غیرسازه‌ای وجود دارد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته، استفاده از وال‌پست یا کلاف‌های قائم و افقی است. در این مقال تلاش شده با رویکردی جدید و بررسی کامل المان غیرسازه‌ای وال‌پست، گامی در جهت کاهش خسارات مالی و جانی در ساخت سازه‌های جدید برداشته شود.