جستجو
گروه محصولات
    Menu Close
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1401"  از "تیر"

    بتن دکوراتیو (استامپی) چیست؟
    بتن دکوراتیو (بتن استامپی) چیست؟ بتن دکوراتیو (استامپی) در دهه ۷۰ میلادی مطرح و مورد توجه قرار گرفت و سازندگان دریافتند که به راحتی می‌توانند رضایت مشتریان خود را هم‌زمان بدون افزایش هزینه تامین کنند. بتن دکوراتیو یا همان بتن تزئینی در واقع یکی از مصالح کاربردی کف صنعتی است که باعث افزایش زیبایی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز می‌شود، در حالی که این زیبایی تاثیر منفی در میزان و نحوه عملکرد سیستم نخواهد داشت. از بتن‌های استامپی برای ساخت پیاده‌روها، کناره استخرها، کف‌سازی خیابان‌ها و فضاهای داخلی ساختمان و محوطه ویلا و… استفاده می‌شود. این نوع بتن را بتن طرح‌دار یا چاپی نیز می‌نامند چرا که به وسیله قالب‌های پلاستیکی و یا مُهرهای مخصوص روی سطح ایجاد می‌شود.
    چسب‌های پودری، مزایا و موارد استفاده
    چسب پودری، مزایا و موارد استفاده از زمانی که چسب‌های پودری تولید و به بازار عرضه شدند، همه‌ی کاشی‌کاران، پیمانکاران ساختمانی و تمام افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند به دنبال چسب‌های پودری باکیفیت بالا بوده‌اند. چرا که همه می‌دانند چسب پودری بهترین و پرکاربردترین ماده موجود در بازار برای نصب انواع کاشی، سرامیک و سنگ بوده و قابل اجرا در همه اماکن می‌باشد. بهترین چسب‌ها از نظر کیفیت ظاهری، وزن و مهم‌تر از همه مصرف و نتیجه آن‌، مدنظر قرار می‌گیرند. یکی از بخش‌های مهم خانه‌ها که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته است، سرامیک‌ها و کاشی‌ها هستند. اکثر افراد کف خانه‌ها را با سرامیک می‌پسندند و برای سرویس بهداشتی و حمام هم کاشی و سرامیکی می‌خواهند که دارای استحکام، طرح‌هایی چشم‌نواز و زیبا باشد. اما فقط این مورد نیست، بلکه چسب پودری برای محیط‌های دیگر از جمله استخرها، محیط‌های کارگاهی و صنعتی نیز کاربرد دارد.
    معیارهای پودر بندکشی استاندارد چیست؟
    معیارهای پودر بندکشی استاندارد چیست؟ 1- مقاومت خمشی تعریف در استاندارد: مقدار شکست روان ملات که در اثر وارد کردن نیروی خمشی در سه نقطه، اندازه‌گیری می‌شود. تعریف عمومی: مقاوم خمشی ویژگی است که بیانگر حداکثر تنش فشاری یا کششی (هر کدام که باعث شکست می‌شود) است که ماده قبل از شکست تحت خمش در آزمون می‌تواند تحمل کند. اهمیت گذراندن کنترل خمش در بندکشی: بسته به ابعاد بند اجرا شده، در بسیاری موارد مقاومت بند کمتر از اهمیت مقاومت خود کاشی یا سرامیک نیست. لذا استفاده از بندکشی مقاوم که بتواند نیروهای وارد شده به خود را تحمل کند بسیار با اهمیت است، چرا که ممکن است منجر به کنده شدن بندها از کاشی شده و با ایجاد ترک به آب بندی صدمه زده و به راحتی از سطوح کف و جانبی خود جدا و به تدریج موجب خالی شدن بندها شود.
    انواع کاشی و سرامیک
    انواع کاشی و سرامیک کاشی معمولی در این کاشی ابتدا بیسکویت (بدنه کاشی) پخته می‌شود بعد لعاب می‌خورد و مجدد پخته می‌شود که به آن کاشی دو پخت گویند. روی سطح برخی از کاشی‌ها با طرح‌های ویژه پس از لعاب نیز کارهایی انجام می‌شود و دوباره به کوره می‌رود که سه پخت می‌شود. کاشی‌های تَک گل و نواری از جمله کاشی‌های سه پخت هستند. کاشی در دمای ۸۵۰ درجه پخته می‌شود. بیسکویت کاشی معمولی صورتی یا کِرم رنگ است. جذب آب آن حدود ۱۵-۱۳ درصد است. کاشی‌های معمولی عمدتاً برای نصب بر روی سطوح دیوار مناسب می‌باشند و نباید آنها را روی کف فرش کرد زیرا مقاومت کافی برای نصب در کف ندارد و به علت جذب آب زیاد در مقابل رطوبت مقاوم نیستند. همچنین لعاب کاشی معمولی لغزنده است و ضد سایش نیست و برای کف مناسب نیست.
    پودر بندکشی
    پودر بندکشی ماده‌ای خشک و ریزدانه است که در انواع و رنگ‌های مختلف در بازار در دسترس است، در نوع استاندارد پودر بندکشی افزودن اندکی آب به ماده خشک (مطابق دستورالعمل مصرف سازنده) می‌توان به ماده‌ای سیال دست یافت که به راحتی در فواصل میان کاشی و سرامیک نفود می‌کند. از پودر بندکشی در نماهای آجر و سنگ نیز می‌توان استفاده کرد ولی کاربرد انواع مرغوب آن در سرویس‌های بهداشتی رایج‌تر است.
    گروت‌ چیست؟ و انواع گروت‌ها
    گروت چیست؟ گروت (Grout) یک مایع چگال می‌باشد که به طور معمول از ترکیب آب، سیمان، ماسه و افزودنی‌های شیمیایی تشکیل شده و از آن برای پرکردن فضای خالی و درز و شکاف‌های عمیق و به طور کلی تقویت سازه‌های موجود استفاده می‌شود. امروزه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی ملزم به تراز بودن بسیار دقیق می‌باشند و ارتعاش حاصل از عملکرد آنها موجب ایجاد تنش و استرس در فوندانسون می‌شود. از این رو نمی‌توان آن‌ها را مستقیماً روی سطح نهایی بتن اجرا شده جای‌گذاری کرد. مقاومت بسیار بالای گروت باعث استفاده روزافزون از این ماده در کارگاه‌های ساختمانی و صنعتی شده است. در رده‌بندی مقاومت‌ها به دو دسته مقاومت فشاری و مقاومت کششی تقسیم می‌شود. مقاومت فشاری توانایی است که گروت می‌تواند به واسطه آن وزن تجهیز یا ستون را منتقل نماید و مقاومت کششی خاصیتی است که باعث می‌شود اجزای گروت بعد از خشک شدن در برابر نیرو های وارده بخصوص نیروهایی که در اثر لرزش ماشین آلات وارد می‌شود به خوبی مقاومت نماید.